FAQ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOŚNIE ZGŁOSZEŃ NA UTYLIZACJĘ AZBESTU

Czy mogę złożyć wniosek na utylizację azbestu jeśli w poprzednim naborze zrezygnowałem z udziału w projekcie?

Tak

Czy grożą mi jakieś konsekwencje finansowe jeżeli zrezygnuję z realizacji wniosku?

Tylko w przypadku realizacji przez Wykonawcę prac związanych z usuwaniem azbestu (wyjazd na miejsce
lokalizacji itp.)

Czy mogę zrezygnować z udziału w projekcie po złożeniu wniosku?

Tak, należy taką informację na piśmie przekazać do gminnego koordynatora projektu oraz wykonawcy prac.

W jaki sposób mogę skontaktować się z wykonawcą prac w celu ustalenia terminu utylizacji azbestu?

Informacja o wyborze wykonawców oraz osoba do kontaktu będzie znajdowała się na stronie projektu.
Wykonawca będzie się kontaktować z beneficjentami w celu ustalenia dogodnego terminu realizacji.

W jaki sposób będzie przekazywana informacja o zakwalifikowaniu wniosku?

Informacja będzie można uzyskać u właściwego Gminnego Koordynatora projektu lub w biurze projektu.

Jakie załączniki są potrzebne do wniosku gdy azbest zalega na nieruchomości?

W przypadku azbestu pozostającego na gruncie:
kserokopia Oświadczenia Wykonawcy demontażu zgodnie z § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki,
Pracy i Polityki Społecznej z dn. 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego
użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) - nie dotyczy w
przypadku odbioru wyrobów zdemontowanych przed 6.05.2004 r.

Jakie załączniki są potrzebne do Zgłoszenia gdy azbest występuje na dachu?

W przypadku pokryć dachowych:
kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem Zgłoszenia wykonania robót budowlanych
związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu pokryć
dachowych na budynkach

lub

kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem prawomocnego pozwolenia na rozbiórkę budynku lub przebudowę dachu złożonego do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej.
Każdorazowo – jeśli charakter robót tego wymaga.

Czy na Zgłoszeniu są potrzebne podpisy współwłaścicieli?

Do podpisu Zgłoszenia lokalizacji uprawniona jest osoba posiadająca prawo do dysponowania nieruchomością której dotyczy ww. Zgłoszenie na cele związane z realizacją Projektu.

Gdzie należy się zgłosić jeśli chce się usunąć wyroby zawierające azbest?

Należy się udać do urzędu gminy/miasta właściwego ze względu na lokalizację występowania wyrobów
zawierających azbest.

Kto może złożyć zgłoszenie lokalizacji w celu usunięcia wyrobów zawierających azbest?

osoby fizyczne (100% dofinansowania),

 


Source URL: http://azbest.lubelskie.pl/strona/usun-azbest/98138-faq-najczesciej-zadawane-pytania-odnosnie-zgloszen-na-utylizacje-azbestu